Yönetmen Alper Mestçi’den televizyona sitem

Alper Mestçi’nin Yeni Asır’bile yayınlanan röportajı…

– Benzeri sene içre iki film çektiniz. ‘Siccin’in devamı üzere acele ettiğinizi düşünmüyor musunuz?
Önceki filmin beğenilmesi bizi bu sürece itti. Sekiz ay çok üstelik andıran değil bence. Evvel film biter bitmez tezelden çalışmalarına başladık. Tığ bu filmi dört haftada bitirdik. Genelde utanmak filmleri 15 günde çekilir amma tığ kurnaz davrandık.

– Anlayış tarihi adına Temmuz’u ilk kez seçiyorsunuz. Anlaşılan ayrımsız sebebi var mı?
Peki, elan önce Eylül-Mesafe aralığında gösterime giriyorduk; bu defa Temmuz’u seçtik. Film, bayrama denk geldi. Ego Meyan’ta gösterime girsem, karşımda 10 sunum film olacak ve filmi henüz beş altı salonda gösterime sokacağım. Bu da çok balaban.

– Ilk filmden sonraları kuşkusuz tepkiler geldi?
‘Musallat’tan sonraları ‘Siccin’ diyerek yıpranmamış tıpkısı bellik yarattık ve seyircideki yansıması müspet oldu. ‘Siccin’, edim defteri eylemek. Filmin esas meselesi, ‘Büyü haramdır; yaptırırsan üstelik öldükten sonraları Siccin karşına çıkacak ve cezalandırılacaksın’dı. ‘Bu filmi izleyip da imana geldim’ diyen haddinden fazla oldu. Geçen yıl bir nice ocumak filmi sitesinde sunu gür ürkmek filmi seçildi. Bu filmin üstelik fragmanı güçlükle dışından çokça evire çevire dönüşler aldı.

– Olur ‘Siccin 2’ şüphesiz bir film oldu?
Saygı türü adına evvel filmden efdal tıpkı film. Filmin sloganı ‘Her aktif bire bir gün ölümü tadacaktır’. Filmde karakterlerin yüzdelik 90’ı ölüyor. Yaslı yapısı birlikte ilginç. Ego filmde hem ağlatıp hem korkutmayı deniyorum. Ruhsal korkusu bati bire bir film oldu. İtiraf ediyorum; sahneler az buçuk berduş. Seyircimiz, hunriz filmleri seviyor.

– Gişesi olan benzeri komedyenin yönetmene ihtiyacı namevcut diyebilir miyiz.
Peki, Türkiye’üstelik yönetmen sineması dediğin antlaşma öz gişesi olan ayrımsız Çağan Irmak’ı sayabilirim. Onun dışında Türkiye’de yönetmen sineması bulunmayan. Direktör sineması dediğin öz; imtina etmek filmleriyle oluşuyor. O anlamda bizden haddinden fazla filmler tanınıyor.

– Dede Demirer’in serencam filmi ‘Niyazi Gül Dörtnala’ bu verdiğiniz örneğe uymuyor..
Peki, o beni çokça şaşırttı. O film, benim matematiğimi bozdu. “Ata Demirer gübür da yapsa 2 milyon dirilik izler” diyordum. Belki vizyonun etkisi vardır bilemiyorum.

Hasan Karacadağ da ‘Dabbe’ serisiyle korkutmaya bitmeme ediyor. Bire Bir rekabet var mı aranızda?
Yok, hayır. Tarzlarımız ayrımlı.

DİNİ MOTİFLERDEN BESLENİYOR

– Tarzlar değişik ama beslendiğiniz kaynaklar ayrımsız. Genelde Türk tırsmak sineması büyü, cin ve Kuran kabilinden dini motifler üzerinden işliyor. Bu anlamda konu sıkıntısı yok mu?
Türkiye’deki hikayelerin hepsinde afsun, ardıç rakısı ve Kuran vardır. Nedeniyle hakikat buyken, çok da fantastik şeyler anlatmaya gerek yok. Bu kez korkutacağım derken gülünç duruma düşersiniz. Türk insanı seçkin şeyden korkmuyor. Biz garip cesaretli tıpkısı milletiz.

– Çekinmek sinemasının belli aynı kitlesi oluştu. Sizce büro namına istenilen seviyeye geldi mi?
Elan değil. Sektörün büyüyememesinin yeryüzü iri nedeni televizyonların bindi vermemesi. Istinkâf Etmek filmlerinin televizyonlarda karşılığı olsa çağ elan de büyür. Biz imtina etmek filmi çekiyoruz amma gösterim haklarını televizyonlara satamıyoruz. Halbuki tün saat 23.00’ten bilahare utanmak filmi gösterilebilir ekranlarda. Türün meraklıları izler zaten. Heybetli olan bilinirlik. Biz filmi çekiyoruz “İki kamer bilahare Youtube’a düşmedi mi hala?” diyerek bekleyen benzeri kütle var.

Komedi oyuncunun gocunmak yönetmenin

– Siz fars filmleri de yaptınız. Korkuda kendi tarzınızı yarattığınızı düşünüyor musunuz?
Tamam, bu benim dördüncü gocunmak filmim. berenarı özlük tarzımı yarattım. Tevakki Etmek filmini dost dahi ayrımsız kütle var. Onların seveceği şeyler yapmaya çalışıyorum. Ben komedi dahi çektim ama bana bakarak ürkmek sineması direktör sinemasıdır. Fars sineması ise komedyene dayalı. Ürkmek türünde oyuncuya dair tıpkı sistem namevcut amma komedi filminde kimin oynadığı çok büyük. Buna yeryüzü sunturlu örneği de ‘Düğün Dernek’tir. Ahmet Duraç ve Misyon Cemcir tanınmıyorken, 60-70 bin gişe yaptı. Ayrımsız adamlar tanındıktan bilahare 7 milyon gişe yaptı. O yüzden Türkiye’birlikte komedyenin sinemasına gidiliyor, yönetmenin değil. Şu an film keder bile olsa Ahmet Ayaklık’ın 2-3 milyon gişesi var.

Çocuklarla hizmet etmek zordu

– Filmin çekimleri sırasında psikolojiniz bozuldu mu? Çekicilik süreci nasıldı?
Yok, yararlı. İşin içine haddinden fazla girdiğiniz antlaşma çıktı maharet kendisine bakmaya başlıyorsunuz. Filmi Çanakkale’dahi terkedilmiş ayrımsız köyde, ıpıssız Cuma mezarlığında çektik. Mekan kendisine çok beğendim. Imtina Etmek filmi için çokça akla yatkın tıpkısı yerdi ama korkunçtu bittabi. Ayrıca, bu filmde hikaye gereği altı çocukla çalıştım. O açıdan ağırlık oldu doğrusu. 

Bir Cevap Yazın