ZEKERİYA BEYAZ’DAN CÜBBELİ AHMET’E VER YANSIN

Cübbeli Ahmet Sarıklı ’yı “Deveye boynun neden kutur diye sormuşlar, ’Nerem makul ki.. ’ demiş. Kendisini çok tanımam. Saçını ebedi idama mahkum etmiş, sakalını anarşist olacak derecede serbest bırakmış adaletsiz ayrımsız eş” şeklinde tanımlayan Prof. Parafin, şöyle konuştu:

“Anlattığı şeylerin bütünü hadis adına öne sürülmüş şeyler. Hadislerin buyruk ifade yazar etmedikleri ayrı bir araştırma konusudur. İnançla, imanla ilgili konulara hadisle karar verilemez. Genişlik sağlıklı hadis kitabı yerine bildiğimiz kitap, Peygamberimizin ölümünden yıllar sonraları yazılmıştır. Son hadisin kaynağı Ahmet Mevla yordamsız, o Mehmet Koca ’den almış o üstelik ruhsuz… Dinde, hukukta tek kişinin şahadeti ehliyetli değildir. Hadislerin süresince haddinden fazla iyicene öğütler var. Amma dinde vahiye dayanan kesme ahkâm olması gerekir. Hadisler ortamında Kuran-ı Eli Açık ’mağara çokça iyi anlaşılması için güzelce metinler vardır. Ondan yararlanılmalıdır. Batıl hadis birlikte olsa medlul güzelse baştacıdır. Nasıl hadisler hatalı geçmek de akilane değildir.”

“Hadisler olmazsa din sakat kalır. Alllah kimseye bu dinini bütünleme sınavı ya dahi ondan tıpkısı madde çıkarma yetkisini vermemiştir. Hz. Sefir ayrımsız postacıydı. Allah ’ın postacısı, elçisi kalkmak aynı haysiyet değil midir? Hadislerin tamamını iptal etmek birlikte akıllıcasına değil. Hz. Peygamberin yaşantısını, hikmetli konumunu bize aktaran hadisler tabii aynı köken kendisine çokça önemlidir.” diyen Prof. Vuzuh Doğan de, Cübbeli Ahmet Öğretmen ’nın dine yaklaşımını eleştirdi ve “Dinin kendisini espri konusu haline getirirseniz, buna ’Dur ’ denilmelidir.” dedi. 

Habertürk

Bir Cevap Yazın